Wil jij een fondsenwervingscase of -nieuws delen op de website? Vul dan dit formulier in en je verzoek wordt gecontroleerd en, indien goedgekeurd, op de website getoond.
Cases
Ledencases
-
Blauwe Veter campagne van Handicap International opnieuw van start gegaan
Blauwe Veter, de campagne van Handicap International die al 25 jaar bestaat, gaat vanaf vandaag weer van start. “Tachtig procent van de mensen met een handicap vandaag is daar niet mee geboren. Het kan ons allemaal overkomen", zegt CEO Antoine Sépulchre. Traditiegetrouw kun je blauwe veters kopen via de website. Dat kan via een vrije bijdrage.
-
Stichting tegen kanker vindt samenwerking met Febelhair, vakorganisatie voor kappers, om giften in te zamelen met Coupe Merci
De hele maand oktober voert de Stichting tegen Kanker in de kapperszaken de actie Coupe Merci. Klanten bij deelnemende kapperszaken kunnen met hun schenking het onderzoek steunen en met hun kappersbezoekje echt het verschil maken.
-
KickCancer's Run to Kick zamelt meer dan 1 miljoen euro in
KickCancer organiseert op 29 september de zevende editie van haar Charity Run: RUN TO KICK
-
Recordopbrengst van 2.736.960 euro tijdens 30e editie Plantjesweekend Kom op tegen Kanker
De 30ste editie van het Plantjesweekend voor Kom op tegen Kanker zit erop. De vele vrijwilligers slaagden erin om 342.120 azalea’s te verkopen, goed voor een recordopbrengst van 2.736.960 euro.
-
11.11.11 wint De Standaard Solidariteitsprijs 2024
De voorbije 10 jaar verdronken meer dan dertigduizend mensen in de Middellandse Zee, mede door een dodelijk Europees migratiebeleid. Zij verdienen beter dan gewenning en apathie. Beter dan straffeloosheid. Geef hen je verontwaardiging en je activisme. 11.11.11 doet met je mee. Met deze krachtige advertentie won 11.11.11 de 22ste editie van De Standaard Solidariteitsprijs!
-
WWF Belgium lanceert campagne rond ecologische verbinding
WWF België lanceert originele campagne over ecologische verbinding. "Of het nu gaat om een verbinding op LinkedIn, WiFi, of in de natuur, goede verbindingen zijn essentieel", zegt de campagne van WWF-België. Ze helpen de natuurgebieden te verbinden, zodat wilde dieren in België een duurzame toekomst hebben. Een innovatieve manier om hun boodschap in de spotlight te zetten met een fondsenwervende vraag op het einde.
-
De 1000km 2024 brengt bijna 7 miljoen euro op voor Kom op tegen Kanker
De dertiende editie van de 1000 km voor Kom op tegen Kanker is een recordeditie geworden, met maar liefst 1251 fietsteams aan de start en een indrukwekkende opbrengst van 6.925.500 euro op, een miljoen meer dan vorig jaar.
-
Tweede editie pleisteractie Rode Kruis-Vlaanderen bracht meer dan 4 miljoen euro op
Er werden niet minder dan 405.000 pleisters verkocht, goed voor meer dan 4 miljoen euro, een historische recordopbrengst!
-
Recordaantal van 850 teams lopen de 100 km-run voor Kom op tegen Kanker: 2.125.000 euro opgehaald
De 100km-run voor Kom op tegen Kanker in Halle heeft liefst 2.125.000 euro opgeleverd. Een recordaantal van 850 teams stonden aan de start om samen 100 km te lopen ten voordele van kankeronderzoek.
-
Tentoonstelling 'Onder Vrienden' van MSK Gent zoomt in op giften van kunstverzamelaars en -liefhebbers
In het MSK Gent loopt nog tot 28 april 2024 de tentoonstelling Onder Vrienden. Die tentoonstelling exploreert de nauwe banden tussen kunstverzamelaars en het museum. Ze brengen daarvoor een uitzonderlijke reeks werken uit privécollecties samen met historische schenkingen en legaten in de MSK-collectie.
-
VUB Yamina Krossa Fonds en AFAS Foundation lanceren podcast over kanker - 'Het is kanker. Wat nu? '
Ex-borstkanker patiënte en fondsoprichtster Yamina Krossa nodigde auteurs Silvia Brouwers en Tine Maenhout uit om een podcast te maken, gebaseerd op hun pas verschenen boek ‘Het is kanker. Wat nu?’. In acht afleveringen praten Tine en Silvia open en oprecht met experts en ervaringsdeskundigen over kanker. Het project is een samenwerking tussen het Yamina Krossa Fonds van de Vrije Universiteit Brussel (VUB) en AFAS Foundation.
-
ToekomstATELIERdelAvenir (TADA) haalt 65.000 euro op met ALL4TADA eindejaarscampagne
Eind november lanceerde TADA de ALL4TADA solidariteitscampagne om hun werking in 2024 mee te helpen financieren. Tegen het einde van het jaar hoopten ze zoveel mogelijk geld in te zamelen voor meer dan 2000 sociaal kwetsbare jongeren in Brussel. TADA vzw (kort voor ToekomstATELIERdelAvenir) is een lerend netwerk dat de burger en het bedrijfsleven betrekt bij de emancipatie en integratie van maatschappelijk kwetsbare tieners en hun omgeving.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina
De activiteiten door Fundraisers Belgium worden mede mogelijk gemaakt dankzij de spelers van de Nationale Loterij.
Wordt jouw organisatie ook partner?
Fundraisers Belgium heeft een netwerk van partners die co-branden met ons
kwaliteitsnetwerk aan beslissingsnemers in de fondsenwervingswereld. Stuur een mail naar
info@fundraisersbelgium.be als je graag meer info wil over partnerschap met onze vereniging.